Pasukan KPDRM ACS Ipoh mempelawa seluruh warga Malaysia, khususnya pengendali laman web/blog yang berkaitan dengan unit badan beruniform untuk sama-sama menyertai kami dengan meletakkan pautan laman web/blog anda di laman blog kami.

Semoga dengan adanya lebih banyak pautan web/blog, kita dapat saling bekerjasama dan mengetahui sebarang maklumat terkini.

Sekian.


Monday, July 27, 2009

Raptai Recyclethon

Pada tanggal 5hb Ogos nanti, ACS Ipoh akan menempa sejarah sekali lagi dengan terciptanya logo terbesar yg diperbuat dari tin aluminium yang akan dicatatkan di dalam Malaysia Book Of Records. Pada tahun 2007, ACS Ipoh telah berjayas mengukir sejarah dengan terbinanya "Kolam" terbesar dan semoga kali ini percubaan ACS Ipoh akan juga berjaya.

Bersempena dengan itu, sebuah majlis rasmi akan diadakan pada 5hb Ogos kelak yang mana tetamu kehormat adalah Yang Berusaha Tuan Pengarah Pelajaran Negeri Perak.

Kadet Polis ACS telah diberi kepercayaan untuk kesekian kalinya menjadi tonggak utama dalam perbarisan lintas hormat. Tahun ini merupakan tahun bertuah kepada anggota-anggota kadet kerana berjaya mendapatkan senjata M-16 untuk perbarisan kawalan kehormatan.

Pada 1030hrs tadi, anggota-anggota kadet ACS telah berpeluang berlatih menggunakan senjata api M-16 ini. Berikut antara gambar-gambar yang sempat dirakam:








No comments:

Post a Comment